Uw specialist in carwashbeleving | Carwashbeleving naar een hoger niveau
15545
post-template-default,single,single-post,postid-15545,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

De autowas beleving is het nieuwe toverwoord voor autowasbedrijven

De autowas beleving is het nieuwe toverwoord voor autowasbedrijven

Wanneer een klant niet meer een keuze maakt op basis van het resultaat, maar voor de beleving, dan kiest die voor de nette autowasstraat waar hij zich het meest gewaardeerd en prettig voelt (in plaats van op basis van het eindresultaat). Zaken zoals een schone vloer, een droge stofzuigerplaats, vriendelijk personeel of een goed onderhouden pand zijn in dat geval kleine, maar wel belangrijke punten. Ook de beleving buiten de wasstraat, zoals het terrein en de (groen) omgeving, horen erbij voor een goede eerste indruk. Naast de elementaire dingen hebben verschillende wasstraten geprobeerd ook op andere manieren creatief te zijn. Zo kunnen themabelevingen aangeboden worden, waarvan er enkele leuke voorbeelden in de praktijk te vinden zijn (zoals wasstraten met een vergelijkbaar eftelingthema – ideaal voor het gezin met kinderen- of wasstraten met racethemas). Het hangt allemaal af van de voorkeuren van de wasstraataanbieder, de plek waar deze zich bevindt en het type klanten dat men verwacht of wilt aantrekken. Wel wordt iedereen aangeraden om zich vooral in te leven in de klant, en eventuele persoonlijke voorkeuren los te laten. De kunst is vooral om je in te leven in de klant, en niet andersom.

Conclusie

Een tevreden klant is het resultaat van een combinatie van factoren. Hoewel tevreden klanten niet per sé gewonnen worden met hele dure chemie of grote uithangborden en veel ledverlichting, kan een goed doordachte benadering het onderscheid maken tussen een terugkerende klant en één die niet terugkeerd omdat ze het elders prettiger vinden.